Friday, August 22, 2008

CASTING SEBARAU


Sebarau (raja pecut) & Toman ...................jenis ikan yang tak makan umpan..kena tau cara nak pancing spesis ni .Pancing dasar alamat tak dapat lerr.....karang ni aku dok gila casting......berjenis gewang yang ada kat pasaran.. tapi 40% jer yang sesuai ngan ikan kat negori kita nie,kena pandai pilih...kat Royal Belum hari tu dapat banyak gak sebarau guna gewang tapi gua punya camera dah missing la....tak dak bukti nak tunjuk...Ikan ni aku dapat kat pot yang kita dapat tengas xxl ari tu...2x cast ngan gewang killer untuk sebarau(rapala shap rap shallow runer,color fire perch ) ja.... terus ngap..daya juang sebarau tak la sehebat kelah....tapi kira ok la.....larian pertama memang boleh tahan....mata kail cap ayam alamat lurus kena kekah ngan spesis ni...dgan joran aksi ringan memang syok layan sebarau besar nie......aku dengar kat Royal Belum saizx2 lagi bagak...........dah tergolong dalam kategori badong.....Bie,bila nak pegi!!!Set la time...

2 comments:

GENG IBOI said...

woi besar sebarau 2....ambik mana wei..macam mana ngan alat mengail aku..mu bli dak.....aku dah set masa la...hari raya keempat kita gi ke laut...Balah gi temenggur kemarin 25hb....x thu la dapat ke tak..nanti kau tanya tengok...

paktam said...

Mu nak jenis mana?klu jenis atas 2 mahal skit..kili saja dekat2 rm300(Abu Garcia,Daiwa,shimano.etc),tu tak masuk joran lagi...jenis biasa bleh tak?Daiwa Liberty 3000-rm158 @abu Garcia rm 179 + batang joran dlm rm100(daiwa @berkley@rapala@dam).Kena beli la ni sebab ada sale....klu nak call aku cepat..

EXTREME FISHING © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute